FANDOM

Mechanika wywiadu została poprawiona po XV odsłonie dramy. Zmiany te na ten moment zaznaczone są kursywą. Za jakiś czas usunę to oznaczenie.

Inwestując w informatorów różnej maści, frakcja ma możliwość zwiększyć swój dostęp do wieści i plotek na temat tego, co dzieje się w Sylvanii. Zasady są bardzo proste:

Postać inwestuje w wywiad dla siebie i to ona dostaje wieści, chociaż klasycznie, zapłata jest pobierana ze skarbca frakcji. Informacjami może się dzielić względem swojej woli. W jednej frakcji może być więcej osób, która inwestuje w wywiad, ale każda musi zapłacić osobno. Ilość pozyskiwanych wieści zależy od zainwestowanych pieniędzy, a o ich treści decyduje mistrz gry. Gracz powinien spodziewać się informacji, które fabularnie jego ludzie mogą zdobyć.

Gracz wysyła mistrzowi gry zapytanie na adres mail dramy (odpowiedzi należy sie spodziewać najwcześniej na kilka dni przed dramą) albo zadaje pytanie na dramie. Pytanie może być zadane na dowolny temat, który w wiarygodny sposób może być pozyskany przez agentów, których fabularnie gracz utrzymuje. Odpowiedź jest zawsze zgodna z prawdą i jest wyczerpująca (dużo informacji, dokładne dane), chyba że inny gracz wykorzysta wywiad, aby posłać fałszywe plotki i akurat na ich temat inny gracz będzie chciał pozyskać informację. Akcja taka nazywana jest w grze kontrwywiadem i utrudnia dostęp do prawdy. Nigdy nie jest tak, że zastąpi całą prawdziwą wiedzę.

Każdy poziom wywiadu zezwala na zadanie jednego pytania (wedle powyższych zasad) lub na posłanie jednej fałszywej informacji w świat.

Poziom wywiadu zależy od inwestowanych pieniędzy. Mistrz gry może zabronić graczowi wejść na wyższy poziom wywiadu, jeżeli ten nie ma fabularnych predyspozycji. Zapłata jest co miesięczna i jeżeli chociaż raz nie zostanie uiszczona, informatorzy tracą swoją skuteczność, a poziom na stałe spada.

  • 1 poziom: 40 szylingów
  • 2 poziom: 80 szylingów
  • 3 poziom: 120 szylingów
  • 4 poziom: 160 szylingów
  • 5 poziom: 200 szylingów

Większość osób nie posiada wywiadu. Informatorzy dostarczają dodatkowych informacji, które nie są powszechnie znane. Jeżeli nic ciekawego w Sylvanii się nie dzieje, nie zostaną przekazane żadne wieści.