FANDOM

W czasach, których nie pamięta nikt z żyjących, wieś Thyrnau należała do rodu von Carstein.

Nie długo przed tragicznymi wydarzeniami po śmierci baronowej Beatrix von Walden, wieś ta została nadana Hullauom, ponieważ Liadna von Hullau i jej projekt powstania stadniny oraz Aurelia von Hullau i plan postawienia szpitala były bardzo przekonywujące.

Thyrnau to osada mieszcząca się na tyle daleko rzeki, że można pomylić się twierdząc, iż jej mieszkańcy to właściwie ludzie mieszkający na wzgórzach. Prawda, jak wiadomo, często leży pośrodku. Otóż od dawna teren pagórkowaty sprzyjał raczej pasterstwu, nie mniej jednak zamieszkujące je plemię, od kilkudziesięciu lat zaczęło faworyzować rzepę, buraki i marchew. Ze względu jednak na tradycję i ukształtowanie terenu, wójt został poproszony przez zarządcę o powrót do korzeni - aby wypasanie stad owiec i kóz wróciło w łaski. Uprawa natomiast (nie uwłaczając rzepie i burakom) winna się zwrócić ku kapuście. Dodatkowo osoby posiadające swe domostwa wyjątkowo blisko wody, mimo częstych spławów towarów (zakłócających pracę na rzece) przez "zagranicznych" kupców, preferuje w diecie ryby (korzystnie wpływające na zdrowie) i czyni rybołóstwo głównym źródłem jedzenia.

Mimo reprymend ze strony dworu, wójt utrzymuje przyjazne stosunki (wiążące się jak najbardziej z handlem wymiennym) z okolicznymi osadami (na drugim brzegu - po stronie Fennwartów, jak i nieco na południe - na gruncie von Kasslerów).

Wójt Pesko jako tako jest człowiekiem mającym spore zasługi dla rodu von Walden - jest on weteranem wojennym, nie posiadającym prawej ręki, umieszczonym na tym stanowisku za zasługi w boju. Mimo iż kalectwo jest wynikiem potyczki z von Fennwartami, rozumie on potrzebę dobra wioski i że utrzymanie dobrych układów z sąsiadami po obu stronach rzeki sprzyja rozwojowi osady. Jest on konserwatywny w poglądach i nie podobają mu się zmiany, które zaszły w trakcie jego służby wojskowej (kiedy nie miał na to wpływu) i sprzyja zmianom wprowadzanym przez zarządcę, które są swoistym powrotem do korzeni. Na dworze krzywo się patrzy na poglądy Pesko względem relacji z innymi rodami, aczkolwiek jego lojalność jest niekwestionowana.

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jednego z miejscowych: Grigor to wolny i majętny chłop. Pracuje na jego polach 6-ciu parobków. Osoba mająca spory posłuch wśród mieszkańców. To on chciał aby powstał młyn wodny, który to pomysł był wiele razy bojktowany. Jednak kiedy wioska przeszła w ręce rodu von Hullau, pomysł ten spotkał się z ogromną aprobatą i Aurelia von Hullau zarządziła budowę młyna wodnego, którego to budowa ruszyła pełną parą.

Ponadto w wiosce zbudowany został szpital, w którym kapłanki Shallyi opiekują się rannymi, chorymi i potrzebującymi. Wokół szpitala stanęły ule, zaś sama Aurelia dogląda ogrodu, który został umiejscowiony wokół szpitala. Można w nim zobaczyć rośliny takie jak: mięta, rumianek, dziurawiec, szałwia, melisa, macierzanka, pokrzywa, piołun, wrotycz, jaskier oraz wiele innych na sadzonkach drzew kończąc.

W wiosce hoduje się:

Owce:

1. Wrzosówka – owca o wspaniałej i grubej wełnie. Idealna wełna do kożuchów. Podstawowe

umaszczenie siwe i siwo – czarne. (Przeważają w Thyrnau)

2. Czarnogłówka – świetna owca mleczna, drobna o jasnej wełnie. Wełna twarda i dość mocna, ale

ciężka w obróbce. (Druga w kolejności hodowana w Thyrnau)

3. Białogłowa – owca typowo mięsna. (W tej chwili w wiosce jest sześć sztuk)

Kozy:

1. Burska – koza typowo mlecza o krótkiej okrywie włosowej, dość drobna. Daje jednak dużo

mleka.

2. Dremska – koza mięsa, dość mocno zbita przez co daje dużo mięsa.

3. Bretońska - koza, którą używa się jako mięsnej oraz mlecznej. Najbardziej pospolita rasa kozy i najłatwiejsza w hodowli, choć niektórzy twierdzą, że jej mięso nie jest takie dobre jak od kozy Dremskiej. Jednak na kozę Bretońska, każdego stać. (Najbardziej rozpowszechniona w wiosce)

Kozy są bardziej rozpowszechnione w Thyrnau, gdyż nie potrzebują paszy czy dużej ilości trwa tak

jak owce, gdyż zjadają wszystko, nawet rośliny powszechnie uważane za trujące i im ów rośliny nie

szkodzą.

Kozy oraz owce zostały sprowadzone ze Stirlandu wraz z końmi Liadny von Hullau.