FANDOM

Katarina von Drugeth pochodzi z jednego z najstarszych rodów Sylvanii. Niestety, czas i historia nie były dla Drugethów łaskawe. Wampiry, Chaos i liczne wojny doprowadziły do sytuacji, w której ostało się niewielu jego członków. Ojciec Katariny, z nadzieją na odbudowanie dawnej świetności, wydał córkę za dalekiego kuzyna. Sam nie dożył jednak narodzin wnuka, zabity przez zwierzoludzi. Niewiele szczęścia miał też mąż Katariny: kilka lat po spłodzeniu potomka zmarł, a o jego śmierci krążą nieprzyjemne plotki. Sama Katarina nie chce o tym rozmawiać. Choć prawdopodobnie byłaby w stanie urodzić jeszcze komuś dziecko, nie zdecydowała się na powtórne małżeństwo. Samotnie wychowuje wkraczającego właśnie w wiek męski syna, Lezlo i kontroluje właściwie każdy jego ruch.

Katarina to dumna, zdecydowana kobieta, w której zachowaniu widać nieco arogancji spowodowanej być może przeświadczeniem o starożytności i dawnej świetności rodu. A może to dlatego, że duma i syn to właściwie jedyne, co jej pozostało? Jeśli oczywiście nie liczyć zrujnowanego dworu w Mikalsdorfie i pokaźnej ponoć biblioteki.

Była wasalką rodu Fennwartów. Po podbiciu ich ziem przez Ossenbachów, przysięgła wierność Gerdzie von Ossenbach.